• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ 
next    /  2 prev
مركز آباده شناسی كار خود را آغاز كرد
مرکز آباده شناسی که سال ۱۳۸۰ راه اندازی شده بود، پس از مدتی تعطیل شد که یکشنبه دوم آبان همزمان با ولادت پیامبر اکرم فعالیت خود را از سرگرفت.

مرکز آباده شناسی که سال ۱۳۸۰ راه اندازی شده بود، پس از مدتی تعطیل شد که یکشنبه دوم آبان همزمان با ولادت پیامبر اکرم فعالیت خود را از سرگرفت.

در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد، محسن خلیفه رئیس جدید مرکز آباده شناسی اعلام کرد: گوهرهای فرهیخته آباده همچون علامه محمد جعفر صغادی متاسفانه ناشناخته مانده و یکی از وظایف این مرکز معرفی و شناسایی این بزرگان است.

وی ایجاد مرکز مطالعه و پژوهش آباده را از دیگر برنامه های مرکز آباده شناسی عنوان کرد.

خلیفه با بیان اینکه بی انصافی است اگر از عملکرد مثبت فرماندار آباده صحبت نشود، گفت: ایده احیای این مرکز را  آقای نیک مرام فرماندار شهرستان آباده مطرح و از این مرکز به صورت جدی حمایت کرد.

پیمان فرخی رییس پیشین مرکز آباده شناسی نیز ضمن تقدیر از موسسین این مرکز گفت: از فرماندار آباده تشکر می کنم که بعد از تغییر هشت فرماندار در شهرستان آباده، مرکز آباده شناسی را مجددا احیا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توانایی و پشتکار ویژه ساختمان اصلی مرکز آباده شناسی نیز بزودی افتتاح شود.

سرپرست شهرداری آباده نیز در این جلسه گفت: مجموعه کلاه فرنگی در سال ۹۴ به همت شورای وقت خریداری شد و اراضی شمالی آن به تملک شهرداری رسید.

نواب محمدپور افزود: محوطه سازی اطراف کلاه فرنگی آباده تا پایان سال انجام می شود و قطعا حضور مرکز آباده شناسی در این مجموعه تاریخی بسیار خوش قدم است و امید است که ساختمان اصلی این مرکز نیز بزودی مورد استفاده قرار گیرد.

 منصور طبیعی رییس بنیاد فارس شناسی نیز در این جلسه از مسئول مرکز آباده شناسی خواست نسبت به معرفی مشاهیر و بزرگان، ظرفیت های بالقوه شهرستان آباده و توجه ویژه به امر مطالعه و پژوهش اهتمام کند.

رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و سرچهان در این مراسم گفت: در تلاش هستیم برای شهر جهانی منبت و دبیرخانه‌ آن یک ردیف مستقل در بودجه قرار دهیم که در برنامه ۱۴۰۱ ما هست و حتما این کار را انجام می دهیم.  

زین العابدین نیک مرام؛ فرماندار آباده در آیین افتتاح مرکز آباده شناسی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان گفت: آباده شهر ادب، فرهنگ و هنر است و باید تاریخ و تمدن این شهرستان به جهان معرفی شود.

فرماندار آباده با بیان اینکه مجموعه قصر بهرام سورمق تا اولین سد قوسی جهان در ایزدخواست همگی یادآور تاریخ عظیم و با شکوه این شهرستان هستند که یکی از وظایف مرکز آباده شناسی، شناسایی ظرفیت ها و معرفی آن به مردم است.

نیک مرام معرفی و شناسایی ظرفیت های شهرستان آباده در حوزه نیروی انسانی را بخش دیگری از اهداف تاسیس مرکز آباده شناسی دانست و افزود: مشاهیر ارجمند آباده ای که در طول سالیان گذشته نام و آوازه این شهرستان را در جهان گسترانیده اند تکریم و به مردم معرفی شوند.

وی به سفر اخیر هیات دولت به استان فارس اشاره کرد و گفت: در جلسه هیات دولت در استان فارس ۱۱ مورد از ظرفیت های استان نامبرده شد که دو مورد از آن (منبت و خاک نسوز) مربوط به شهرستان آباده است.

در  این مراسم از پیمان فرخی رییس پیشین مرکز آباده شناسی تقدیر و محسن خلیفه به عنوان مسئول جدید این مرکز معرفی شد.

 

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0