• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ 
به مناسبت انتخاب آباده بعنوان شهر ملی منبت؛
نصب المان های صنایع دستی و منبت در معابر
شهردار آباده در دیدار با رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آباده؛ از نصب المان های صنایع دستی شاخص این شهر در معابر و میادین و ورودی های شهر به مناسبت انتخاب آباده بعنوان شهر ملی منبت خبرداد و اعلام کــرد: انتخاب شهر آبــاده بعنوان شهر ملی در زمینه صنایع دستــی فرصتی منــاسب برای معرفی جـــــاذبه های گردشگری و صنایع دستی آباده در سطح ملی وبین المللی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری آباده؛ شهردار آباده در دیدار با رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آباده؛  از نصب المان های صنایع دستی شاخص این شهر در معابر و میادین و ورودی های شهر به مناسبت انتخاب آباده بعنوان شهر ملی منبت خبرداد و اعلام کــرد: انتخاب شهر آبــاده بعنوان شهر ملی در زمینه صنایع دستــی فرصتی منــاسب برای معرفی جـــــاذبه های گردشگری و صنایع دستی آباده در سطح ملی وبین المللی است.

وی درمورد نامگذاری آباده بعنوان شهر ملی منبت تصریح کرد: امیدواریم روزی را در تقویم بنام آباده ؛ فرهنگ وهنر ،  صنایع دستی و گردشگری نامگذاری کنیم تا پاسداشت  هنر و فرهنگ شهر باشد. آبـاده مهد علما ، مشـاهیر و فرزانگان، هنرمندان  می باشد و باید جلوگاه پیشرفت در استان باشد.

غلامعباس زارع؛  نصب المان های صنایع دستی آباده بخصوص منبت در معابر و میادین اصلی را از بـــرنامه های آتـی شهرداری دانست و اضافه کرد: آبــاده هنرمندان بـا ارزشی در رشته های مختلف صنــایع دستی دارد کـــه مــی توانند مشاوران شهرداری در زمینه مبلمان شهری باشند.

جعفرپور رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گــردشگری شهرستان آبــاده اظهــار داشت: بــا پیگیری های صـورت گرفته و حمــایت مسئولان ارشد شهرستان و هنرمندان، آباده  در میان رقیبان خود توانست عنوان شهر مــلی منبت را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: امیدوارم باهمـدلی و همکاری  تلاش نمائیم تا زیـرساخت های لازم را برای ثبت جهانی آبـاده بعنوان شهر جهانی منبت را  فراهم آوریم. وی در ادامه از تشکیل و راه اندازی دبیرخانه شهرملی منبت در ایام  پیش رو خبر داد.



امتیاز :  ۲.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0